Wednesday, November 23, 2011

Log for today.

Asalamualaikum..
Now its already 2.29 am..and I cant sleep...nevermind..esok cuti.

Nak log apa aktiviti hari ni?

Pagi2 lps subuh terus kemas rumah...sambil masak sapu2 kat luar .By 9.30 am dah siap semuanya hal2 rumah ni..rumah dah kemas,dah masak,dah sidai kain...I always do multitask at one time..inilah kebiasaan sy,selagi semua perkara utama tak beres mmg sy tak akan sentuh perkara yang remeh...ex..fb,borak2,dsb ...Kita kena disiplin dan cekap dlm ape juga perkara.

Buat kerja walau sekecil mana pun mesti ade perancangan strategik..barulah sesuatu  itu dpt disiapkan dengan cepat dan cekap..tak suka tembe2.Saya kadang2 hairan sesetengah orang boleh meninggalkan kerja2 yang belum beres dan buat kerja lain pulak..rimasnya tengok.

Then pergi sekolah.Sampai sekolah around 10.30 am..sy lihat banyak kereta parking ..rupa2nya hari ni adalah hari ibubapa mengambil RM100.,wah ramainya..sanggup beratur panjang demi nak duit tersebut.Bertanya dalam hati..kenapa kalau mesyuarat PIBG yang dtg tak sampai 100 orang? Nampaknya ibubapa lebih prihatin tentang duit jika nak dibandingkan dengan perihal PIBG.Dalam tempoh tidak sampai 2 jam sebahagian duit dah diagihkan..harap2 gunakanlah duit tu untuk anak2..jangan balik menyinggah Mcd atau KFC sudahlah....belilah keperluan persekolahan spt alat tulis,kasut dsb.Memanglah bantuan jauh dari mencukupi ..at least something than nothing.

Tapi itulah..manusia mmg selalu tak pernah puas..tak pernah bersyukur..dibagi salah tak dibagi pun salah..ade je yang tak kena...tak habis2 dengan politik..I hate to hear about politics..sbb kdg2 yang buruk jadi baik,yang baik jadi buruk..yg betul jadi salah,yg salah jadi betul..yang sikit ditokok tambah...semua kerana nak puaskan  politik masing2..kadang2 sesama rakan pun dah tak jadi selesa bila cerita bab2 politik ni..dekat2 pilihanraya nnti lagilah bertambah panas...lantak kau la labuuu..ape susah2 sampai masa pangkah je la..undi kan rahsia.

Lepas tgk guru2 tingkatan mengagih duit..sy masuk kat ofis..penuhlah meja dengan surat2 , report pep akhir tahun pelajar yg nak kena tandatangani...dll.maklumlah dah seminggu tak masuk ofis..kerja sentiasa menunggu..so kena siapkan dulu..dengan penuh sabar menyain satu persatu...

Lepas siap kerja menyain...ade lagi satu kerja yg penting nak diselesaikan...mengisi markah prestasi guru2 sesi petang..Haihh inilah perkara rumit ...nak meletak markah utk individu2 guru...saya gagahkan diri untuk siapkan semuanya wp tengkuk ni dah rasa sakit mengadap monitor dlm tempoh agak lama..Itulah sy..selagi tak beres sesuatu  kerja sy akan tetap bereskan ...is it a good  or bad? I think its good fr the job but bad fr our body..bcoz you push yrself even if you are already tired.

Saya berdoa agar markah yg diberikan itu adil ...perkara ini mmg susah..siapalah kita nak mengadili org lain hanya dgn memberi angka tertentu..It is very subjective and I leave the rest to Allah SWT..yang baik itu datangnya dari Allah SWT dan yg buruk itu dtgnya dari sy..
Allah pemberi rezeki.

No comments:

BANK SOALAN

visual dictionary for mathematics

visual dictionary for mathematics
Dictionary ini akan menerangkan secara visual tentang perkataan2 matematik..ini akan membolehkan pelajar atau guru atau sesiapa saja lebih faham tentang perkataan itu..any mathematic term that you want to understand more ..you can gain it from this visual dictionary.....MEMANG BEST....!!!
Dear students ,enjoy the exercises...start your revision now......I will upload more exercises on mathematics and add maths in future.. Strive hard to get A1 ...good luck! Utk enlarge klik petak empatsegi kanan sekali. from:Pn Rahmah

ANSWERING TECHNIC ON ADD MATHS

GUIDLINES ON ADDMATHS...nota ini sgt berguna kepada pelajar..boleh upload atau print terus!

Read this document on Scribd: fORMAT